Klachten
De organisatie Willebroek hecht veel belang aan de kwaliteit van haar product- of dienstverlening. Wanneer u een klacht hebt, probeer dan eerst zelf het probleem op te lossen met de betrokken dienst. Lukt dat niet, dan kan je via onderstaande kanalen uw klacht melden aan de klachtendienst:
- mondeling via elke onthaalmedewerker en gemeenschapswacht
- via het online klachtenformulier
- per e-mail naar klacht@willebroek.be
- per brief aan de Organisatie Willebroek, t.a.v. Klachtendienst, Pastorijstraat 1, 2830 Willebroek
Uw klacht wordt met zorg behandeld en alles wordt in het werk gesteld om gelijkaardige klachten in de toekomst te voorkomen.
Met welke klachten kan u bij ons terecht?
Een klacht kan gaan over:
- het foutief of niet uitvoeren van een handeling of prestatie waardoor je schade/nadeel ondervindt
- het afwijken van een vastgelegde of gebruikelijke werkwijze waardoor je schade/nadeel ondervindt
- een tekortkoming waardoor je schade/nadeel ondervindt
- een onheuse behandeling
Welke klachten behandelen we niet?
- anonieme klachten
- melding, vragen suggesties (hiervoor kan u terecht: https://www.willebroek.be/nl/melding )
- klachten over de bestaande regelgeving
- klachten over het gevoerde beleid
- klachten over zaken die tot de bevoegdheid behoren van een andere overheid of organisatie
- klachten over handelingen door derden die geen enkele binding hebben met het gemeentebestuur
- klachten over zaken die betrekking hebben op feiten die deel uitmaken van een juridische procedure
- klachten over zaken waarvoor er administratieve beroepsprocedures bestaan
- klachten over zaken die meer dan รฉรฉn maand voor de indiening van de klacht hebben plaats gevonden
- interne klachten binnen de gemeentelijke organisatie; In dit geval worden deze doorgestuurd naar een van de betrokken verantwoordelijken.
Wat mag je verwachten
Binnen de 7 werkdagen versturen wij u een ontvangstbevestiging. Indien wij bijkomende informatie van u nodig hebben, zullen wij deze bij u opvragen.
Wij proberen om elke klacht binnen de 30 kalenderdagen volledig af te handelen. Na grondig onderzoek van uw klacht, sturen wij u een brief met het resultaat van het onderzoek.
Bent u niet tevreden met het antwoord, dan dient u dit binnen de 30 kalenderdagen te melden aan de klachtenbehandelaar.
Andere instanties
Als u niet tevreden bent met het antwoord op uw klacht of als je geen antwoord krijgt, dan kan u terecht bij onderstaande diensten:
Gemeente of OCMW
Agentschap Binnenlands bestuur
Koning Albert II-laan 15 B215
1210 Brussel
โ๏ธ 02 553 40 21
๐ง binnenland@vlaanderen.be
Beroepen omgevingsvergunning
Deputatie provincie
Provinciehuis Koningin Elisabethlei 22
2018 Antwerpen
โ๏ธ 03 240 50 11
๐ง info@provincieantwerpen.be
Woonzorgcentrum
Centrum voor kortverblijf
Centrum voor dagverzorging
Lokaal dienstencentrum
Departement Zorg
Woonzorglijn
Koning Albert II laan 35 bus 33
1030 Schaarbeek
โ๏ธ 02 553 75 00 (alle werkdagen van 9.00 tot 12.00 uur)
๐ง woonzorglijn@vlaanderen.be
๐ www.woonzorglijn.be
Dienst gezinszorg
Departement Zorg
Thuiszorg
Koning Albert II laan 35 bus 33
1030 Schaarbeek
๐ง thuiszorg@vlaanderen.be
๐ www.zorg-en-gezondheid.be/een-klacht-melden
Kinderopvang
Opgroeipunt
Hallepoortlaan 27
1060 Brusselโ๏ธ 078 170 000 (elke werkdag van 8.00 tot 20.00 uur)
๐ www.opgroeien.be/opgroeipunt